פרסום מודעה כונס נכסים

מדי שנה, נכסים רבים בישראל, לרוב דירות או כלי רכב, מתחילים הליך של כינוס נכסים. מדובר בפרוצדורה שחייבת להתבצע על פי הספר, כאשר אחד השלבים המוקדמים הנדרשים על פי חוק הוא פרסום מודעה עבור הנכס הספציפי. מודעות מהסוג הזה תכלולנה בדרך כלל את הפרטים הבסיסיים של הנכס, יחד עם הפרטים הטכניים שחשיבותם מכרעת: מועדי הגשת ההצעות, הזכויות והחובות בדרך לכך, הערבות הבנקאית הנדרשת, מועדי הסיור בנכס, פרטי ההתקשרות מול האחראי על הנכס וכן הלאה.

המקום המתבקש לפרסום מודעת כונס נכסים הוא העיתונות המודפסת. אבל איך בדיוק עושים את זה נכון?

ההנחה: פרסום מודעה הוא בגדר חובה

הנקודה החשובה הראשונה היא שכדי ליידע את הציבור לגבי הנכס הספציפי, יש צורך בפרסום בעיתונות. החוק מגדיל את החובה לפרסם את המודעה בשני עיתונים יומיים לפחות בשפה העברית, או לחלופין בעיתון יומי נפוץ ולצד זה במקומון היוצא לאור אחת לשבוע לפחות – הדרישה הכמעט מובנת מאליה היא שהמקומון יופץ באזור בו נמצא הנכס הספציפי המופיע במודעה.

ייתכן שבחלק מהמקרים תהיה דרישה לפרסום הנכס באפיקים נוספים, על פי דרישת רשם ההוצאה לפועל או שופטי הערכאה המשפטית הרלוונטית.

מאפייני מודעות כונס נכסים

מודעות כונס נכסים אינן מודעות שיווקיות במהות שלהן, והתפקיד שלהן הוא אינפורמטיבי בעיקרו. הדבר בא לידי ביטוי מובהק בעיצוב המודעה, שנעשה לרוב על פי סטנדרטים קבועים מראש וללא יותר מדי אפשרויות "להתפרע".

מודעת כינוס נכסים תכלול כמעט תמיד כותרת אינפורמטיבית (למשל "הזמנה להציע הצעות לרכישת דירה ברחוב X בעיר Y"), ולאחר מכן כמה סעיפים המסבירים את מהות התהליך, אופן הגשת ההצעה וכן הלאה. בתחתית המודעה יופיעו הפרטים הרלוונטיים של כונסי הנכסים, שיהיו לרוב עורכי דין. כך ניתן יהיה לראות מה שם עורך הדין או המשרד המטפל בנכס הספציפי, היכן הוא ממוקם ומהם מספרי הטלפון והפקס הרלוונטיים.

עם זאת, אסור לשכוח כי מטרה עיקרית של המודעה היא לעדכן יותר ויותר אנשים לגבי הנכס או ההליך, במטרה להביא לכמות גדולה יותר של פניות. גם אם צבע או עיצוב בומבסטי יוצאים ברוב המקרים מחוץ לתמונה, בהחלט אפשר להוסיף תמונה של הנכס המדובר. בדרך זו המודעה עשויה לבלוט יותר, ובעיקר להגדיל את העניין שייווצר אצל קהל היעד הפוטנציאלי.

מיקום מודעות כונס נכסים

מודעות כונס נכסים תופענה פעמים רבות בעמודים ייעודיים בעיתונים היומיים, לקראת סוף העיתון ובסמוך למודעות "רשמיות" אחרות. העובדה שהמיקום של המודעה פחות או יותר קבוע, עשויה להתברר כיתרון מנקודת המבט של המפרסמים.

בדרך זו אמנם אין יותר מדי מרחב תמרון, אבל ממש לא בטוח שצריך: אם הקורא יודע היכן לחפש את המודעה, גדלים הסיכויים שהוא ייתקל בה בפועל. יש עם זאת עיתונים שכן מציעים גמישות במיקום מודעת כינוס הנכסים, או לחלופין קובעים את המקום על פי היצע המודעות המפורסם בהם ביום נתון.

ההמלצה שלנו היא לא לצאת למערכה לבד, אלא להיעזר כבר בנקודת ההתחלה במרכזי מודעות ארציים. מרכזים אלו מחזיקים בפרטי יצירת קשר, ולרוב גם ביחסי עבודה ענפים, עם כל המדורים הרלוונטיים בכל העיתונים הפועלים בישראל.

בדרך זו הם יכולים לנתח את דפוסי המודעה הספציפית ולייעץ ללקוח על הפתרון הפרסומי האידיאלי עבורו מבחינת שם העיתון, סוגו, המיקום המדויק בעיתון וכן הלאה. אנשי מרכזי המודעות מלווים את הלקוחות לכל אורך הדרך ולעיתים אף מתנהלים בשמם מול הגורמים הרלוונטיים במערכת העיתון, מה שעושה את חיי הלקוחות לפשוטים פי כמה.




כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *