פרסום מודעה בעיתון – פרסום מודעה בעיתון בקלות

פרסום מודעה בעיתון הוא אחד מאפיקי הפרסום הבסיסיים והמבוקשים ביותר שיש. בין אם המדובר הוא במודעת פרסום, מודעת דרושים, מודעת אבל, מודעת כונס נכסים או כל מודעה אחרת, ברור שההתחלות אינן בהכרח פשוטות.

האדם או העסק המעוניינים לפרסם את המודעה לא בהכרח יודעים "מי נגד מי", ובעיקר מה הם יכולים לעשות כדי להפוך את החיים שלהם לפשוטים ולהוזיל את עלויות פרסום המודעה. במאמר הבא אספנו עבורכם כמה טיפים שיראו לכם ששד פרסום המודעה ממש אינו נורא כל כך.

אז למי פונים?

השאלה הראשונה שצריך לספק לה תשובה היא מיהם הגורמים מול מתנהלים בדרך לפרסום המודעה. בכל עיתון תמצאו פרטי יצירת הקשר עם מחלקת המודעות שבו, שפועלת פעמים רבות סביב השעון.

ניתן ליצור קשר עם אנשי המערכת בכל שאלה או בקשה, אם כי חשוב לזכור דבר אחד: אובייקטיביות לא תמצאו כאן. אנשי המערכת צפויים לפעול על פי האינטרסים שלהם, שלא בהכרח עולים בקנה אחד עם אלו של הלקוחות. לכן הם עשויים לדרבן אותו למשל לפרסם מודעה במקום שאינו מתאים לו כדי שיוכלו לכסות "חור" שהתגלה אצלם בעיתון.

האופציה האחרת, שרבים יטענו בפה מלא שהיא זו המומלצת יותר, היא לפנות למרכזי מודעות ארציים. מרכזים אלו למעשה מאגדים בתוכם את אפשרויות פרסום המודעות בכל העיתונים הפועלים בישראל, לרבות עיתונים יומיים, עיתונים כלכליים, מקומונים, עיתונים בשפות שונות וכן הלאה.

היתרון הראשון של הפנייה לגורמים אלו היא שהם יוכלו לספק תמונת מצב מדויקת ולרוב נטולת אינטרסים של שדה המשחק בו פועלים. הלקוח יכול להסביר לאנשי המרכז על הצרכים הספציפיים שלו, והם יעניקו לו ייעוץ לגבי המיקום האידיאלי לדעתם להפיץ את המודעה (וכן לגבי פרטים "קטנים" אחרים שהחשיבות שלהם עשויה להיות דווקא גדולה).

המטרה: לחסוך בזמן ובמאמצים

רבים מאיתנו מחפשים כיום את הדרך היעילה ביותר להתנהל, תוך חיסכון בזמן ובמאמצים. יש מקרים בהם הצורך הזה הופך למהותי אפילו יותר: חשבו למשל על מודעת אבל שצריכה להתפרסם מיד לאחר הפטירה של אדם יקר לנו, ועל חוסר היכולת של רבים מאיתנו להתעסק בפעולות "טכניות" שהאובדן הנחווה הוא כה גדול.

דוגמא נוספת היא בעל עסק המעוניין להפיץ מודעה, אבל אינו יכול למצוא את הזמן לברר מול כל מערכות העיתונים, לערוך השוואת מחירים וכן הלאה.

השירותים של מרכזי מודעות ארציים נכנסים לתמונה בנקודה הזו בדיוק. מעבר לפוטנציאל שלהם לאפשר לנו לקבל את ההחלטות הטובות ביותר, הם גם מבטיחים שהדרך להגשמת המודעה תהיה פשוטה ככל שניתן.

מה לגבי העלויות?

פרסום מודעה בעיתון כרוך בתשלום, המשתנה בהתאם לסוג העיתון, לתפוצה שלו, למיקום המודעה, לגודלה וכן הלאה. טווח המחירים כאן הוא די רחב, עם פערים שיכולים להגיע גם לעשרות או למאות אחוזים.

חשוב לזכור שבד בבד עולה גם מרחב התמרון עבור המפרסמים. ניהול משא ומתן נכון מול הגורמים השונים הפועלים בתחום עשוי להביא להצעות משתלמות פי כמה. הדבר נכון על אחת כמה וכמה במצב הדברים הנוכחי, בו מצב עיתונים רבים בישראל אינו ברור והם משוועים לפרסומים שיופיעו בהם על מנת לשפר את מאזנם הכלכלי.

אתם יכולים לנסות לבדוק האם ישנם פרסומים של מדורי המודעות, למשל בעת פרסום חוזר לתקופה ארוכה יחסית. לפעמים המבצעים מוצעים על ידי מרכזי המודעות שהוזכרו מעלה, כך שעלות פרסום המודעה דרכם עשויה להיות משתלמת יותר מאשר באופן עצמאי. ביצוע בדיקות בסיסיות יכולות לחסוך עבורכם, כך או כך, לא מעט כספים.

משרד הפרסום מודעות 24 שעות למשל מציע פרסום משתלם תוך בניית אסטרטגיה שיווקית ברורה שתועיל למפרסמים, שווה לפנות לחברה מסוג זו המתווכת למעשה בין המפרסמים לעיתונים עצמם.

שיהיה בהצלחה!




כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *