סליקה באינטרנט

סליקה באינטרנט מאפשרת לבעלי אתרים לגבות תשלום עבור שירותים שונים באמצעות כרטיסי אשראי ממש כאילו בוצעה עסקה דרך הטלפון או "מגהץ" בחנות כלשהיא. 

הצורך בסליקה אינטרנטית נוצר בעיקר עקב השימוש הרב שלנו ברשת בכל תחומי החיים. אם בעבר היינו למשל קונים דיו למדפסת בחנות המחשבים הקרובה, כיום ניתן להזמין את אותו המוצר בדיוק דרך אתר של חברה לאספקת מחסניות דיו.  אחזקת אתר אינטרנט היא זולה יותר מבניית מערך שלם של אנשי שרות ומוכרים, כך שקיימות חנויות מסוימות שכל פעילותן כמעט נעשית ברשת ולכן המחירים בהן נמוכים משמעותית.

אבל סליקה באינטרנט לא משמשת רק לרכישת מותרות, אלא גם לביצוע פעולות מול משרדי הממשלה השונים. כיום ניתן לשלם את דמי הביטוח הלאומי ואף מס הכנסה ומע"מ דרך אתרים ממשלתיים המספקים שירותי סליקה באינטרנט. מי שמתעקש, יכול אף לערוך את הקניות בסופר דרך הרשת,  למרות שלמרבה הצער, סליקה עבור קניות יום יומיות , עדיין אינה כה נפוצה.

תהליך הסליקה מצידו של הלקוח

מבחינת הלקוח, תהליך הסליקה הוא פשוט מאוד ובמהלכו הוא מקיש את מספר כרטיס האשראי , התוקף שלו והקוד הסודי במקום לחתום על החשבונית. לאחר הקשת הפרטים, המידע מועבר בצורה מוצפנת לחברת כרטיסי האשראי, ובמידה והכול תקין, העסקה מאושרת באותו הרגע. אם מדובר בסליקה בתוך הארץ, היא בדרך כלל תופיע בסיכום החודשי, ואם מדובר בסליקה בחו"ל (במטבע חוץ), החיוב עצמו יעשה לפי ההסכם מול חברת האשראי לאחר המרת מטבע. ישנם גם שירותי סליקה אשר מציעים המרת מטבע ישירות לשקלים תמורת עמלה מסוימת שעלולה להיות גבוהה או נמוכה יותר מהעמלה של חברת האשראי. (לדוגמה, PayPal).

תהליך הסליקה מצידו של בעל האתר

מבחינתו של בעל האתר, התהליך מעט יותר מסובך: בתחילה הוא בוחר עם איזה ספק סליקה לעבוד, ולאחר מכן מטמיע טופס המאפשר לגבות תשלום עבור שרות או מוצר מסוים. תמורת מערכת הסליקה שהוא מקבל, הוא בדרך כלל משלם עמלה חודשית ולעיתים גם עמלה נפרדת עבור כל מכירה בהתאם לתוכנית בה הוא נמצא.

במידה ולבעל האתר יש פלטפורמה מוכנה של חנות וירטואלית , שירותי הסליקה יכללו כבר בתוך התשלום החודשי אותו הוא משלם לחברת האחסון וגם קביעת המחירים לכל מותר תהיה שקופה יותר ולא תדרוש בדרך כלל ידע טכני.

סוגי סליקה נוספים

בנוסף לסליקה באמצעות כרטיסי אשראי, קיימים עוד שלושה סוגי סליקה שחשוב להכיר:

  • סליקה באמצעותSMS  (חיוב הפוך) - סליקה בה הלקוח מחויב באמצעות שליחת הודעת SMS. החיסרון בשיטה זו טמון בסכום המוגבל שניתן לגבות (בדרך כלל עד עשרה שקלים) ובעמלות הגבוהות  המורכבות הן מהעמלה של חברת הסלולר והן מהעמלה של ספק השרות. עמלות אלו יכולות להגיע עד ל – 50%!
  • סליקה מתקדמת – חשבון קרדיט באינטרנט - כאשר הלקוח מבקר באתר מסוים מספר רב של פעמיים בחודש וקונה בסכומים קטנים, לעיתים יהיה לו נוח יותר להפקיד סכום קבוע מראש ולנצל כל פעם חלק מהסכום. שיטה זו גם חוסכת את הצורך לשמור את פרטי כרטיס האשראי על גבי השרת של האתר ולהסתכן בגניבתם.
  • סליקה ישירות מחשבון הבנק – סליקה זו מאפשרת ללקוח להשתמש בכספים הנמצאים בחשבון הבנק שלו בלי התיווך של חברת האשראי. שיטה זו מתאימה בעיקר למי שגם מקבל וגם משלם כספים תחת אתה קורת גג (בדרך כלל נותני שירותים באינטרנט כמו בוני אתרים). החיסרון בשיטה זו עלול להתבטא בעמלות שורה רבות של הבנק.




כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>