יצירת מוניטין באינטרנט

מזה תקופה שגוגל משמש מקור ריכוז מידע עצום עבור כולנו – כל נושא שמעניין אותנו, או שאלה שמטרידה וכל נותן שירות או בעל עסק בו אנו מעונינים – הכל הכל שם. למעשה, היתרון הגדול של גוגל הוא במקצת גם חיסרון – הכל שם. וכי איך יבלוט עסק אחד על פני מתחריו? כיצד יבדיל הגולש בין אתר רלוונטי לכזה שאיננו?

 יש לשאלות הללו תשובה – בניית מוניטין באינטרנט.

בניית מוניטין היא בבסיסה דרך ליצירת תדמית חיובית, ובסופו של דבר מכשיר להגדלת הכנסות. אנו מכירים את המושג יצירת מוניטין מעולם התקשורת, בו עושים שימוש במסעות פרסום גדולים, הממלאים את התפקיד באופן ישיר ומכוון, וכן פרסום כתבות תדמית או כתבות חדשותיות אפילו, להגדלת המוניטין באופן שהוא עקיף יותר.

אולם, לא די בכך – עסק מסחרי המעונין במוניטין חיובי, חייב לתרגם זאת להתנהלותו היומיומית. החל מהצלחה במכירות המשקפת מוניטין של חברה אשר מוצריה איכותיים ונדרשים על ידי השוק ועד להפעלת מערך שירות לקוחות אדיב ויעיל המשקף מוניטין של חברה רצינית, הפועלת ביעילות והיא בעלת אחריות כלפי לקוחותיה. ניהול תדמית ברשת הופך לנכס אותו צוברת החברה עם הזמן. נכס אשר מיתרגם לפרסום ולרווחיות – שני הישגים אשר חשיבותם מכרעת עבור כל עסק, וודאי עבור עסק מתחיל אשר מתחיל לצבור את קהל לקוחותיו.

 תדמית עסקית

אנו מבינים, אם כן, שליצירת מוניטין חיובי יש משקל רב בקביעת מידת ההצלחה של חברה מסוימת. חברה אשר לא משכילה לעשות כן והיא בעלת מוניטין שלילי, לא תשרוד לאורך זמן. הרי מוצרים שאינם ממלאים את ההבטחה הניתנת ברכישתם, לא הופכים מצליחים ולקוחות שאינם מרוצים אינם חוזרים. אותם לקוחות מרחיבים את מעגל המוניטין השלילי, באופן טבעי, כאשר יספרו לחבריהם או לבני משפחתם אודות התנסותם הלא מוצלחת עם העסק או מוצריו.

משהתחילה חשיפת העסקים לעולם האינטרנט, כל שבעל עסק מעוניין היה נדרש לו הוא בניית אתר המספק מידע על העסק, באמצעות כתיבה שיווקית מפרט אודות השירות הניתן וכן אודות אפשרויות התקשורת עימו.

היום, ידוע לכל, אין כך הדבר והוא גם לא קרוב – בכל תחום בו נחפש כמעט נמצא שיש ריבוי אתרים העוסקים בדיוק באותו נושא, אשר הביאו את מושגי התחרות מהעולם האמיתי אל העולם הוירטואלי. מילת חיפוש תמימה יכולה להניב עשרות ואף מאות תוצאות שנראות קשורות למה שחיפשנו, ואף דומות ביניהן, המותירות אותנו בלא יכולת להבחין מי מהן רלוונטית אלינו יותר מרעותה.

ההצלחה טמונה, כאמור, בבניית תדמית באינטרנט -  יצירת מוניטין באינטרנט תוביל להצטברותו של קהל גולשים שיגיע אל האתר שלכם, יגלוש ויפשפש בו ובסופו של דבר יהפוך לקהל לקוחות אשר ירכוש את המוצר או השירות שאתם מציעים.




כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>