כתיבת תוכן ככלי שיווקי

מגוון האתרים הגדול באינטרנט מכתיב גם סוגים שונים של כתיבה המותאמת למלא את המטרות של סוג האתר המסוים. למעשה, קשה לשים גבולות ברורים בין סוגי הכתיבה השונים מכיוון שהאינטרנט הוא מדיום חופשי ופתוח יותר מעיתון או אינציקלופדיה, אך עדיין יש מספר דגשים שחשוב לדעת כאשר ניגשים לבנות אתר מסוג מסוים. במאמר זה נסביר על סוגי תוכן לאינטרנט – אינפורמטיבי, שיווקי, דף נחיתה וכדומה

כתיבה אינפורמטיבית

כתיבה אינפורמטיבית היא כתיבה שמיועדת בדרך כלל לאתרי מידע ומציגה נתונים ופרטים מקצועיים לגולש. זוהי בדרך כלל כתיבה שנועדה להציג את הידע של האדם הכותב ונכתבת בצורה אובייקטיבית ללא מטרה מוצהרת למכור או לפרסם.

כתיבה שיווקית

כתיבה שיווקית היא כתיבה שמתאימה בדרך כלל לאתרי תדמית ומטרתה לשכנע את הגולש שעליו לבחור דווקא בחברה או במותג הספציפיים. כתיבה זו בדרך כלל תבליט את היתרונות הרלוונטיים ותשתמש במסרים של שכנוע או מציאת פתרון לבעיה מוכרת. כתיבה שיווקית כשלעצמה נחלקת לפי קהל היעד. לדוגמה, כתיבה שיווקית לבני נוער תהיה מלווה בהרבה מאוד סלנג, בעוד כתיבה שיווקית לבני גיל הזהב תהיה כתובה בשפה מדוקדקת יותר ואף מיושנת קמעה.

כתיבה עבור דפי נחיתה

כתיבה עבור דפי נחיתה דומה למדי לכתיבה שיווקית, אך המסר צריך להיות מועבר במספר משפטים מועט ולעיתים רק במספר מילים. בדף נחיתה כמעט תמיד יהיה אלמנט אחד שתפקידו העיקרי הוא לקרוא לגולש לבצע את הפעולה הרצויה כגון מילוי טופס. אלמנט זה יכול להיות למשל כפתור אדום עליו נכתב "קנה אותי!" או "הזמן עכשיו!".

 כתיבה בפורומים

גם לכתיבה בפורומים ישנה מספר חוקים הנובעים מכך שהגולש אינו נמצא בוואקום  : גולשים אחרים קוראים את ההודעות שלו ומגיבים להן.  בדרך כלל לכל פורום יש חוקים משלו אותם צריך לכבד. למשל, בפורום רפואה בדרך כלל אוסרים על כתיבת עצות רפואית על ידי מי שאינו רופא. ישנם מקרים רבים בהן הודעות שעוברות על חוקים אלו, פשוט נמחקות. גם כתיבת תוכן או הודעות במטרה ליצור נוכחות ללא הוספת ערך לדיון עלולה להיחשב כהודעה לא נאותה.

כתיבה חדשותית

כתיבה חדשותית היא בדרך כלל נגזרת של כתיבה עיתונאית כמקובל בעיתונות הכללית, אך לא תמיד : למשל, באתרי חדשות העוסקים בטכנולוגיה, נהוג כי הידיעות יהיו פחות אובייקטיביות ואף עוקצניות בכוונה תחילה. ישנם גם אתרי חדשות שהם למעשה בלוגים (ראו בסעיף הבא).

ניהול וכתיבה בבלוגים

בלוג הוא בדרך כלל אישי או אישי למחצה (גם אם מדובר בנושא מקצועי) ולכן מקובל לכתוב בו בצורה חופשית יותר  תוך כדי הבעת דעה ובעיקר, שילוב חוויות אישיות של הכותב. כיום ישנם אתרי כלאיים שבין בלוג לאתרי חדשות : הכתיבה בהם מתרכזת בידיעות חדשותיות, אך סגנון הכתיבה הוא "בלוגי" לחלוטין. כמו כן, הגולשים יכולים לחוות דעה והכותב הראשי מגיב  להם ומתכתב עימם בחזרה.

לסיכום – הפצת תוכן במדיות השונות באינטרנט מהווה כלי שיווק ממעלה ראשונה לניהול תדמית ברשת ולשיווק העסק שלכם – אולם זכרו כי טעות קטנה יכולה לגרום לפעולה הפוכה.




כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>