טלמיטינג – אומנות קביעת פגישות שיווקיות

כל בעל עסק מעוניין להגיע לכמה שיותר לקוחות. הבעיה היא שהישראלים אינם פראיירים, ומגלים חשדנות רבה לכל ניסיון למכור להם דבר מה. לכן, על מנת שיתאפשר בכלל ליצור את הקשר הראשוני עם הלקוח, רצוי מאד להכין את השטח.

תחום הטלמיטינג, הנפוץ מאד בעולם העסקים של היום, הוא שמאפשר זאת.

מהו בדיוק טלמיטינג?

ברמה הכללית, טלמיטינג, כפי שנרמז משמו, הוא פנייה טלפונית אל לקוח פוטנציאלי, וזאת על מנת לתאם איתו פגישה- בה יוצע לו, קרוב לוודאי, שירות או מוצר מסוים. כלומר, בניגוד לטלמרטינג, כאן לא מנסים למכור ללקוח המיועד דבר מה כלשהו דרך הטלפון, אלא רק "להכין את הקרקע" לקראת פגישה עם אנשי החברה. ואגב, אותו לקוח יכול להיות גם עסק אחר: חשבו, למשל, על חברה המציעה אפליקציה לעסקים.

בטלמיטינג, הפנייה נעשית אל קהל היעד המתאים ביותר. ראשית, מבוצע פילוח של הקהל הזה, ולאחר מכן חושבים על הדרך הפשוטה ביותר להגיע אליו טלפונית. כיום, בעידן האינטרנט, פשוט מאד למצוא מספרי טלפון של אנשים או בתי עסק. הפנייה אל הלקוח, לכן, יכולה להתבצע על בסיס אותם מאגרי מידע, כמו גם באמצעות "לידים", כלומר, אנשים שכבר התעניינו באופן ראשוני במוצר, ומעוניינים להתקדם איתם לשלב הבא.

טלמיטינג הוא אומנות בפני עצמה

ביצוע שיחות טלמיטינג אינו דבר פשוט. אפילו אם מצליחים להשיג את הלקוח (דבר שאינו מובן מאליו כלל), נדרש לפרוץ את החומות שייתכן שהוא הקים סביבו. הוא חשדן מטבעו, ויש לשמור על העניין שלו לכל אורך השיחה. לכן, מרבית החברות המכשירות את אנשי הטלמיטינג מלמדות אותם תרחישי שיחה שונים, המתייחסים לכל היבט באינטרקציה הזו: כיצד להציג את העסק? מה לומר על המוצר, ומה לשמור לפגישה בארבע עיניים? וכן הלאה.

חשוב לזכור גם כי טלמיטינג צריך לפעול גם להשגת פגישות עם פוטנציאל מימוש, ולא רק "עוד פגישה לרשימה". רצוי שנציג הטלמיטינג יכלול בתיאור השיחה שלו גם דברים מהם הסתייג הלקוח, ספקות שעלו וכן תחומים שדיברו אליו יותר. כך, ניתן יהיה להתכונן טוב יותר לקראת הפגישה האישית.

חשיבות מכרעת מקבל התיאום

בעיקרו של דבר, טלמיטינג הוא גם ניהול לוח זמנים. ההמלצה הברורה היא שנציג הטלמיטינג ישוחח עם לקוחות פוטנציאליים באותו אזור, למשל, וכך ינסה לקבוע פגישות אשר ניתן לעשות באופן המרוכז והנוח ביותר. התמקדות בלקוחות של עיר מסוימת יכולה למנוע מאמצים רבים בהתניידות מפגישה ופגישה, דבר שחוסך זמן וכסף רבים.

מרבית חברות הטלמיטינג גם מקיימות בקרה על היעילות של השיחות, עם דגש על הנציגים השונים. סטטיסטיקות מדויקות על כמות השיחות והמבוצעות ואחוזי ההצלחה שלהן יכולות לסייע להבין מה צריך לשפר, ומהן הנקודות החזקות של כל נציג או במוצר עצמו. אם תסריט השיחה אינו מושך את הלקוח, למשל, יש לשקול להחליפו.




כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>