חיפוש עובדים – על הדרכים של מעסיקים לחפש עובדים

כיום קיימות בארץ מגוון אפשרויות לחיפוש עובדים, כדוגמת לוחות מודעות במדיות השונות, חברות השמת כוח אדם, רשתות החברתיות ואתר הבית של החברה. אולם לפני שמתחילים לחפש עובדים חשוב להגדיר את דרישות התפקיד, את תנאי ההעסקה וכן את דרישות התעסוקה מהמועמדים.

מציאת עובדים בלוחות דרושים

לוחות דרושים מופיעים בעיתונות המודפסת ובאינטרנט, כאשר מרכז הכובד נוטה לאחרונה לכיוון המדיה המקוונת, והם מסווגים על פי קטגוריות המתמקדות בתחום עיסוק ספציפי, כמו הייטק, אנשי מכירות, אנשי שיווק או מאבטחים. לפני בחירת לוח המודעות בדקו את כמות המשרות בקטגוריה הרלוונטית לכם, מתוך הנחה שכול שהמדור גדול יותר כך גדל מספר הצופים בו. בנוסף, מומלץ לפרסם את מודעתכם בכמה שיותר לוחות דרושים הפונים לקהל היעד, פעולה שעלותה איננה גבוהה מפני שהרבים מלוחות אלו מספקים את שירותיהם בחינם.

מציאת עובדים דרך חברות השמה

דרך נוספת למציאת עובדים לעסק היא בעזרת חברות השמה או חברות כוח אדם. לחברות אלו מאגרי עובדים פוטנציאליים הממוינים לפי הכשרתם וניסיונם, כשכמות העובדים במאגרי החברה תלויה בגודלה ובתחומי ההתמחות שלה. חברות כוח אדם מפנות אל המעסיקים מועמדים שעברו סינון התאמה ראשוני, וכך חוסכות למעסיקים זמן ומייעלות את תהליך איתור העובדים המתאימים. עם זאת, שירות זה הינו בתשלום ולכן חשוב לבחור בחברת כוח אדם מומלצת וידועה, וכזו שיש לה מאגר עובדים גדול בתחום עיסוקכם.

אפשר גם למצוא עובדים ביחידות להכוונה תעסוקתית הקיימות במרבית האקדמיות בארץ, אשר מטרתן לעזור למסיימי תארים  אקדמיים למצוא עבודה בתחומי התמחותם. יחידות אלו שולחות את המשרות למחלקות המתאימות באקדמיה, ובדרך כלל פרסום המודעות דרכן אינו כרוך בתשלום.

מציאת עובדים דרך הרשתות החברתיות

אחת הדרכים היעילות והפופולאריות ביותר כיום למציאת עובדים היא בעזרת רשתות חברתיות כמו פייסבוק או לינקד-אין, פרומים ובלוגים. הפרסום בדפי רשתות חברתיות התגלה כדרך יעילה למציאת עובדים, המספקת בנוסף גם מצע פרסומי מצוין לחברות הנעזרות בו תוך פירוט על אודות העסק, יתרונותיו והצלחותיו בשוק. אם אתם חדשים בתחום גיוס העובדים דרך הרשתות החברתיות, מומלץ להתמקד ברשת חברתית אחת ולהכירה היטב, כשבהמשך תוכלו לנסות להשתלב בעוד רשתות אחרות.

עצות למשיכת עובדים פוטנציאליים

אפשרו לעובדים פוטנציאליים להציג את מועמדותם בקלות, ואל תעמיסו עליהם דרישות רבות הכוללות ניירת ומידע שאינו נחוץ ורלוונטי. זכרו שאדם המחפש עבודה שולח קורות חיים למקומות רבים בעצמו או באמצעות חברת כח אדם, ואם אין לכם יתרון משמעותי על פני המתחרים שלכם, כדאי לתמצת את הדרישות למינימום ההכרחי. כך תקלו על המעומדים וגם על עצמכם. בנוסף, דאגו להציג את המשרות הפנויות באתר שלכם לפי קטגוריות וכך תקלו על מחפשי העבודה למצוא משרות רלוונטיות עבורם.

לסיכום, על ידי שימוש נכון ויעיל באמצעי הפרסום הקיימים למטרת חיפוש עובדים, תוכלו להוסיף לחברתכם כוח אדם איכותי ומקצועי ו- 'על הדרך' לצבור גם פרסום חיובי לעסק שלכם




כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>